Nieuws

  • 11 maart 2018
  • Einde van een tijdperk?
  • Vroeger was het van vanzelfsprekend een stropdas te dragen.
  • Het staat keurig en het kleedt netjes af.
  • Bijna vanaf de wieg heb ik zelf een stropdas gedragen. In commerciële beroepen was het een norm om een mooie stropdas te dragen met een wit overhemd en een donker pak.
  • Er zijn voor en tegens bij het dragen van een stropdas.
  • Vrouwen dragen bijna altijd sieraden, bij mannen is dit niet echt een gewoonte.
  • Toch vind ik dat een mooie stropdas zeker een sieraad kan zijn. Het verbetert je uiterlijk en je komt dynamisch en succesvol over. Bij sociale aangelegenheden, een opera of een diner in een lux restaurant kan een stropdas goed passen.
  • Bij sommige commerciële opleidingen is de stelregel: Kijk wat de meerderheid doet.
  • In de laatste jaren vroegen sommige opdrachtgevers mij om de stropdas niet meer te dragen. Zelf deden zij het ook niet.
  • Ik vond het moeilijk en voelde mij heel kaal om mijn nek en bij koud weer kreeg ik het echt koud. Echt wennen.
  • Nu kijk ik wat de branche doet en kleed mij daarnaar.
  • Soms geen stropdas en soms wel.
  • Een nieuwe look en ik ga met de tijd mee. Na meer dan zestig jaar iedere dag een stropdas te hebben gedragen hangt mijn stropdassencollectie nu in de kast en pak ik er af en toe een, afhankelijk van de gelegenheid of bij wie ik op bezoek ga.
  • Louis (Laurens) van Elsen


  • 11 februari 2018
  • 15 jaar VMA Van Elsen Marketing en Advies
  • Meestal ben je gewoon bezig met je werkzaamheden en heb je niet in de gaten dat je alweer 15 jaar een onderneming hebt.
  • Door LinkedIn kwam ik er afgelopen week achter dat ik al weer 15 jaar bezig ben met VMA Van Elsen Marketing en Advies.
  • Voor een behoorlijk aantal bedrijven heb ik de afgelopen 15 jaar ondersteunende werkzaamheden uitgevoerd. Voor een paar bedrijven ben ik nog steeds bezig. De belangrijkste taak is in samenwerking met de directies van de bedrijven nieuwe contacten met andere bedrijven te maken en te onderhouden om zo de omzet en de winst te verhogen.
  • Bij het ene bedrijf gaat dat wat gemakkelijke dan bij het andere.
  • Het ligt er ook aan in welk marktsegment het bedrijf werkzaam is en welke mogelijkheden er zijn in de markt.
  • Wat ik altijd zeg: "Al kan je nog zo goed vissen, er moet wel vis zitten in de vijver".
  • Het zijn uitdagende werkzaamheden en je probeert voor ieder bedrijf het maximale te bereiken.
  • Dat maakt het werk erg interessant.
  • Ik verwacht nog een aantal jaren door te gaan en iets te betekenen voor de bedrijven en voor de maatschappij.
  • Louis (Laurens) van Elsen.